newyorkdream

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 13 augusti 2011 22:58

   Detta är mannen som grundade lee strasberg theater and film institute som jag och många många andra skådespelare studerar och har studerat på. Han började som ung skådespelare i New York City och gick senare över till att regisera och utbilda. Han är mannen som uppfann " the method". Och just denna bild på Strasberg är tagen när han på äldre dagar spelade i The Godfather som många av er säkert har sätt. 1951 blev han ledare för Actors studio och 1969 stardade han LSTFI. Han lever tyvärr inte längre men under sin tid som " the method acting´s father" tränade han många otroligt begåvade skådespelare och skådespelerskor som bla; Anne Bancroft, Dustin Hoffman, Montgomery Cliff, Marlon Brando, James Dean, Marlyn Monroe, Paul Newman, Al Pacino och Robert De Niro och många många fler....

                     

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 13 augusti 2011 03:45

jahapp det värsta med att vara minderårig igen är fredagkvällarna, när folk ska dra ut och man själv inte får. Men men...sitter ialla fall med en god öl i handen , som jag fick gratis av micke, och jag slipper sprätta pengar och så får jag ju hela kvällen på mig att studra och göra analyser av pjäser. Men jag ska inte jlaga helt, micke ska föra hos oss med en kille från plugget och hans kusin så lite socialt liv får jag ialla fall. Blir det kris går jag nog fan över till vår knäppe granne och hans hund som bor i samma koridor. 


Det jag hade tänkt berätta ialla fall var lite mer detaljer om de fantastiska lärare jag får äran att jobba med men det orkar jag inte nu, jag skulle inte göra dom rätt med att bara slänga ihop nått kort på 5 minuter. Men jag ska definitivt berätta vilka de är och vilka kända fantastiska skådisar de har jobbat med tidigare. 


Jo... och Grattis Mamma på födelsedagen, hoppas du haft en underbar dag. Ses snart mami...

 

Ovido - Quiz & Flashcards