newyorkdream

Alla inlägg under februari 2012

Sitter här med brännskada i hela käften och tittar på Biggest Loser. Brännskadan kom ifrån lunchen då jag ska äta lunch och sätter mig ner vid lunchbordet i skolan där tre killar jag inte brukar snacka med sitter. Jag slår mig ner med min kopp kycklingnublar och min fralla och ser på min mat, jag kan inte börja äta soppan för den är rykandehet och brödet smular så jag kommer att smula ner hela mig i ett försök att något grasiöst äta bredvid dessa. Men jag hugger in på soppan och får panik när jag känner den lava varma massan i min mun, kan dock inte spotta rakt ut så jag får helt enkelt ta konsekvensen. Tårarna börjar rinna och jag slänger fram  min bilaga av ''Backstage'', en tidning för skådisar, framför ansiktet för att döjla min klumpighet. Ingen märkte men jag har inte kunnat käka normalt på hela dagen efter det, helt uppbrännd i gommen, så det är en anledning att vara olycklig. 










Sen så saknar jag mina tjejer nått enorm också, livet är inte riktigt lika roligt utan er. Skulle göra vad som hälls för att få ha er tillbaka i mitt liv. All kärlek skickar jag över havet! Kom och hälsa på mig innan jag tynar!!

               

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 23 februari 2012 21:12

Super härlig dag idag, vädret alltså. Soligt och varmt och inte allt för blåsigt, jag vill bara gå ut igen och bara stå och njuta i solen. Idag åkte ballerinaskorna och vårjackan fram och det är inte för att det är jag som har bråttom att få sommar utan det är faktist runt 10 plus ute. fast det kan ju komma en omgång vinter till så jag ska inte gömma vinterjackan långt borta.

Jag kan ju inte säga att jag har saknat det svenska februari slasket, och nu när mars snart är här börjar jag få lite panik över min födelsedag! Ska bli så J**la nice att bli 21 äntligen! Men hur ska jag fira?  just den helgen kommer det vara super mycket på gång. Musikalen, födelsedagen, flytt och så karin och mamma här om det blir som planerat. Hur ska man pussla ihop allt :S Aja har en månad på mig att få ihop det.

Nä nu ska jag gå och laga lite linssoppa, från grunden och sen ska jag titta på Biggest Loser och sen ska jag tillbaka till skolan för kvällslektion. Ha det !


Hittade lite gammla bilder på nätet och annat som togs för ganska många år sedan då teater var ett okompliserat fritidsintresse...


.....För jätte länge sedan....

                    

Sen blev det lite seriösare...

  


... och så nu, här är urdåliga bilder jag vet men de är lite från det senaste.


  

 

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 18 februari 2012 21:29

Vakna imorse och gick ut i köket för att koka kaffe, märker att kaffet är slut. Går ner til mataffären för att köpa kaffe, kommer hem och ska koka upp vatten, märker att dom har stängt av vattnet. SEGT! Mitt huvud är en tickande bomb och jag måste ha kaffe! Ska man gå ner till 7 eleven och köpa sig en kopp för att sen komma hemoch se att vattnet är på igen? nä så här kan jag inte plugga..nu blir  det film istället. 




Jag skojar inte! Jag har alltid tänkt att jag är helt ok på att sjunga och att med lite mer träning skulle jag kunna bli ännu bättre men de senaste månaderna har jag bara blivit sämre och sämre. Hur är det möjligt?! Det måst evara rökningen, FAN! Först tänkte jag att det bara var jag som inbilla mig men när lärarna gör miner så fort du öppnar munnen och ställer sig bredvid bara dig i kören som om du var den bristande länken då är det inte bara inbillning. Fan , detta betyder ju att jag måste bli jätte bra på dans för att kompensera annars kan jag ju bara glömma musikal.och så regnar det och är grått idag så humöret ligger någonstans i ett blött dike.

Fick  en  brownie av min danslärare idag, han bakar dom själv och dom är HIMMELSKA! Så kom jag på att jag ju snart fyller år och att Mamma och moster kommer hit så jag har nu beställt en 18 bitars brownie plåt till min födelsedag av min lärare :P mumms! Karin och Ingeborg, ni kommer bara svimma och Imenne, to bad you're not gonna be here. Men jag lovar att göra ett inlägg där jag enbart beskriver dessa underverk till sötsaker. 



Kvällen innan den mest ångestladdade dagen på året, och jag vet att många, så som jag brukade, har ångest och hälst önskar att de slapp gå upp imorgon över huvud taget. Men! Jag tycker inte synd om oss singlar om jag ska vara helt ärlig, det är alla paren där ute som det egentligen är synd om imorgon. Pressen på att köpa och vakta upp din partner och inte tala om dagarna efter den romantiska hödjpunkten på året då de måste hålla uppe den romantiska nivån för att inte förlora sin partner direkt efter. Ni ser, jag får ångest bara av att tänka på DET. Så istället har jag tänkt att tycka synd om paren och fira att jag är fri från galenskaperna och får behålla mina slantar för mig själv. Dessutom så är det ju företagens favoritdag näst efter jul. Istället är jag glad för att jag har lyckats ta mig så här långt i livet på egen hand och utan att behöva ha någon som tar besluten åt mig, vill dela min efterrätt eller ifrågasätter mitt vin intag på fredagskvällarna. Jag minns att jag brukade säga till mig själv varje alla hjärtans dag att nästa år banne mig om jag sitter här själj igen men nu säger jag något annat. Jag hoppas att jag kommer att ha ett roligt och spännande singel liv med mycket fart och äventyr och jag hoppas att jag får vara singel nästa valentine så jag slipper gå villse  bland rosa papp hjärtan och plastrosor.


GLAD ALLA SINGLARS DAG!!

                                     !    

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 12 februari 2012 18:00

Sorry, nu har det gått lite för många dagar igen. Men Jag har varit så slut och tror att jag är på väg in mot en vinterförkylning :S. Mitt fokus de senaste dagarna har varit på lägenheter och flytt. Jag hade ju tänkt flytta in hos två kompisar på Upper East men det rummet gavs till någon annan, sen dök ett erbjudande upp för både mig och Micke i Brooklyn. Men igår pratade vi med våran vän George som bor i närheten av oss och han var mycket angelägen om att vi skulle flytta in hos honom i hans stora hus. Det är nog det bästa alternativet, lite långt från tåget att gå bara men det är löst med en cyckel ;) Hyran skulle inte stiga med mer än 50 dollar i månaden vilket lätt är värt med tanke på att allting i huset fungerar till skillnad från här. Och alla som redan bor där är teatermänniskor som håller på med film projekt och har alla gått på Lee strasberg tidigare. Vi kommer antagligen at ta det erbjudandet men jag vågar inte säga det helt för mycket kan fortfarande hända.


Igår blev man bjuden på Alla hjärtans dag singel fest, inte för att alla var singlar där för det. FAIL! Men det fanns hur mycket alkohol som hällst :P och jag testade Jelly-shots för första gången i mitt liv( inte alls särskilt starka) och så fanns det hur myckte hjärtformad mat som hällst och ballonger och röd belysning och trevliga männiksor. Jag klagar inte, har haft värre lördagar i mina dagar. Jag var där med Micke och George så klart.


       



    Hemma från att ha varit på ''Bocca'' och snackat med chefen där. Verkar som att jag kan få provjobba i mars så det känns bra. Vill inte ser om det innan jag vet. Annars har jag inte gjort nått märkvärdigt, sovit länge och nu blir det favoritsysselsättningen, Netflix! Imorgon måste jag tvätta, har ett stort berg i mitt rum som jag har undvikit i allt för många dagar. Tvätta är inte alls särskilt kul men det måste göras.                                                                                                                                                                                           














Skapa flashcards