newyorkdream

Alla inlägg under september 2011

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 25 september 2011 21:33

Nu har mamma åkt hem för ca en vecka sedan och det har varit full rulle med skolstart och även lite datorproblem så där är min ursäkt för att inte ha skrivit nått. Idag är det söndag och alla är bakis men jag är ''frammis'' som micke så smart uttryckte sig. Här är ialla fall de sista bilderna från lovet och mammas vistelse i New York City....

 

På marknad på Christopher street och mamma är såhär glad för att hon har köpt örhängen somär riktiga små blad täckta i silver ;)



          



   

Nu är vi på Marknad i China town där det var allderless för mycket folk för min smak, fick nästan lite panikångest där i folkmassan men ändå skulle det köpas godsaker och då blev det Äppelklubbor.


   

Det här är vid 14th street, gatan bredvid skolan vår och nu ska det ätas igen och denna gång blev det gatukök.


           



    

Här är vi på Roosevelt Island, där micke och jag först bodde, här finns nämnligen en linbana som man bland annat kan se i filmen Spider man när Spindelmannen i slutet får ett dilemma, ska han rädda alla barnen i linbanan eller kvinnan han älskar.


     


....Tack mamma för att du kom förbi oss här i staterna,det var ett rent nöje att ha dig på besök och vi ses snart!


SKOLSTART!

Då har det satt igång igen, den nya terminen med nya klasser, nya elever och nya lärare:) Första veckan har varit lugn men ändå med en del spänning. Jag fick göra en Audition för att vara med på Musical theater i skolan och det var lite nervöst trotts att jag visste att de brukar ta med alla som söker. Men man vill ju ändå inte göra sig till åtlöje och se ut som en pajas. Man skulle ha en monolog och en sång förberedd och det blev en baladversion av '' fly me to the moon'' och en monolog från '' finding the sun''. Båda gick bra! men sen var det dans audition  :S eller hur, ni som känner mig vet att jag inte är någon dansare men eftersom jag tagit danslektioner på skolan under hela sommaren så gick det också någolunda smärtfritt. Så nu ska man få jobba med musical theater i 12 vekor och den 15 decmber är det föreställning :D såå kul, var länge länge sedan jag stod på scen framför publik på det sättet. Andra lektioner jag har denna termin är ''Ackting for film and TV'', ''Acting'', ''Singing II'', ''Dancing'' och ''Lee strasberg legacy on tape''. det kanske inte låter som så mycket men det blir tillsammans 22 timmar i veckan och det är precis lagom mycket skola :D.

 

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 15 september 2011 06:38

Jag förstår på riktigt inte hur folk orkar vara turister. Det är upp tidigt för att fånga dagen och så packat på schemat med roliga saker man ska göra hela tiden. Antingen har jag blivit lat eller så har jag aldrig varit en sådan turist själv. Idag har vi varit på Zoo och nu är man helt slut i kroppen. Men det är nog inte jag som är lat för jag är fortfarande vaken medan de andra två faktist redan har deckat, kl är iof 12 här. Men att gå i timmar på en enorm park i värmen, ca 30 grader idag, och inte vara så van att röra på sig längre gör en lite mör. Men det var kul att gå på Zoo trotts att benen förtfarande värker. Så pissarg på mig själv bara för att jag tog med mig kameran men lämnade minneskortet hemma i datorn. Så det blev inte några 100 bilder på djur som gömmer sig bakom sträden så man inte ens kan se dem på kort. Men som tur är finns ju google för er som inte har någon aning om hur en apa och ett lejon ser ut:P Så här är några av just de djuren som bor i Bronx och som vi har tittat på idag.   


Sen efter detta äventyr åkte vi till midtown manhattan och fikade innan Micke åkte hem för att läsa manus och jag tog mamsen på en tur inne på världens största butik Macy's. Och där kan man verkligen gå i timmar för det finns så otroligt mycket. Och mer än 7 våningar fulla med kläder och annat trams. Så nu är man verkligen helt slut! Men imorgon blir det nog färjan och kolla på frihetsgudinnan :D


Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 14 september 2011 05:47

Idag har man varit riktig turist då, gått på Times Square, cyckel taxi i Central Park och Hummer på The Red Lobster så inte går de någon nöd på en idag. Har haft riktigt kul om jag får uttrycka det själv! Kännde mig dock som värsta latisen när cyckel taxi killen kämpade ,med både mig Micke och Morsan på släp,upp för backarna i parken.  


  

På tuben/ PATH tåget på väg in till Manhattan


  


Utanför världens största butik, Macy's


  


GLASS!!!!



 


Här är man stammis, här köper man alla sina pjäser

     


Inne på The Drama book shop finns en kvinna i tidningspapper


  


Brodway


            


Mamma i diskussion med konstapeln....eller snarare hans häst


  

Vid utsidan av Central Park


  


Full fart på cyckeltur



  

Central Park


  



 


Fontänen där de spelade in introt till ''Vänner''

            


Vi och Cyckeltaxi killen!


Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 11 september 2011 01:17

 

Min Mamm kommer hit till New York på måndag!! Det ska bli jätte kul, faktist!

Väcktes av att Micke kom in till mig vid 2 och sa att mamma var i telefon. Då sa hon att biljetterna var köpta och väskan var packad. Så nu ska mamma vara här i en vecka och uppleva The Big Apple med mig och Micke. Ser fram emot det :D

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 10 september 2011 01:46

Hej allihopa! Jag har varit lite sur på New York se senaste dagarna. Mest för att jag haft så tåkigt och för att den behandlar mig som en minderårig, alltså som ett barn och för att den inte är Stockholm. Men jag har kommit över det idag och gjort litte nytta istället för att sura över alla de saker jag inte gör. Kan dock inte säga att jag startade dagen tidigt men för att vara mitt uppe i ett lov och inte ha gått och lagt sig för en 6 på morgonen så är väll halv 3 helt ok, ialla fall för att vara mig. Igår kollade jag upop vart närmaste second hand affär låg och upptäckte att det fanns en bra och stor 15 min med buss från oss så det blev dagens äventyr. Vi hittade tyvärr sen inget av det vi behöver mest , matbort och soffa, men vi köpte lite andra saker som är bra att ha hemma. Så det var kul. Sen fick jag för mig att jag skulle frosta av frysen när jag kom hem, så det gjrde jag. och städade och skurade så svetten bara rann. mysikt va!

Nu kommer väll kvällen dock inte arta sig så mycket mer åt något varken spännade eller nyttigt håll men om jag får gissa blir det Californication maraton, vattenpipa och vattenmelon:P MUMS!



   

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 4 september 2011 01:44

Jag har lov!! 19 dagar ledigt i New York men vad fan ska man göra med all ledig tid? Jag som blir uttråkad efter en helg hemma utan skolan. Men jag ska passa på att kolla upp en hel del pjäser jag fått rekomenderat och passa på att läsa alla teaterböcker jag köpte ibörjan som jag inte haft tid att en öppna. Och så kan jag ju sova länge på morgonen och sånt älskar ju jag XD. 

Nästa termin kommer att bli Galet rolig och jag har bästa schemat. Förutom att jag inte kom med på en av mina teaterlärares lektioner för just den lektionen blev full innan jag han skriva upp mig på den. Men jagska inte sura för det för jag har två andra helt amazing lärare som jag säkerligen kommer att tycka bra om. Den ena har jag haft den här första terminen och han är verkligen unik, såå rolig!

Sen såhar jag varit lite kaxig och skrivit upp mig på Musical Theater. Också Dans och sång igen samt lite annat kul.


På kvällen sedan träffades några studenter från skolan på en bar precis på samma gata som skolan. Micke och jag också. Det var helt ok, men jag ville ut och röja lite och det ville Gioia, min fina vän, och micke med så vi åkte till midtown till ett rooftop place men där var dom stenhårda och vakten titta på mitt legg oh bara '' no you have to be 21'' och visade mig ut. Jag hade kollat upp ett ställe p nätet som hette the park där det inte stod något om åldersgräns så vi tre hoppa in i en taxi och åkte downtown men dom var lika hårda där. Dörrvakten bara'' this is NewYork, it's the law'' och sa att jag antagligen inte skulle komma in på nån klubb. Då var klockan halv 1 och jag började ge upp men de andra två var envisa. Det låg en klubb precis bredvid så dom bah '' vi har inget att förlora''. vi ställer oss i kö, kommer fram, visa legg och blir insläppta! Antagligen för att dom hade en gräns i baren på minst 200dollar och att dom bara ville käna pengar. Tror klubben heter Avenue och den var nice. dock lite liten och det var så sjukt mycket folk där. Men eftersom vi var tvugna att sprätta 200 dollar var det bara att börja dricka..Och dansa. och gud vad vi dansade. Vi dansade till 4 på morgonen. Och gissa vem jag såg och som spanade in mig!?!? hehe Ami James!!! från Miami ink!! Nice!!!   



Idag har vi bara slappat, tvättat och käkat munkar :p:P

 




Skapa flashcards