newyorkdream

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Full rulle

Ibland måste man vara riktigt stark...Man kommer komma till stunder i ens liv då allt kanns jobbigt och man vill hällst inte ta tag i problemet. Man har då två val. Man kan erkanna sig besegrad eller kämpa tills man inte kan göra mer. Att vara utan familj och sina narmaste vanner är inte det enklaste en manniska kan gå igenom. Men om hon kan klara det kan hon klara allt. Visst man far tycka att det är jobbigt men man får inte låta det ta över. Jag valjer att hålla tyglarna till mitt eget liv och styra det dit jag vill att det ska gå. Detta låter kanske väldigt djupt men det ar bara mitt eget pepptalk. Om ingen annan finns att ge det till mig kan jag ge det till mig sjalv. Saker och ting kommer att bli battre, det vet jag...de senaste dagarna har jag till exempel varit helt fokuserad på att gora en forändring i mitt liv. Jag var på en jobbintervju och idag ska jag provjobba for dom. Nagot jag dragit mig for att gora tills jag blev tvungen och märkte att det inte var hela varlden. Bara att göra. Och ikvall efter jag provjobbat har jag ytterligare en jobbintervju som jag är riktigt taggad innfor. Inställning är allt!

Lade upp en liten önskelista i mitt tidigare inlägg, vilket innehaller både små och stora saker. Medvetet! För om jag kan överkomma de små sakerna kan jag överkomma de stora. Allt har med inställning att göra. Och jag tanker inte for en sekund se mig besegrad bara for att det ibland inte går på det sätt jag vill eller saker tar emot. Så vet jag att det finns de manniskor som tvivlar på att jag har det som krävs, som inte tror att jag kan lyckas och att jag kommer att komma hem krypandes och ångra allt. Jag sager bara en sak...challenge accepted!


Hur har helgen varit då?...lugn.

I lördags firade jag en vän till carlos som fyllde år, drack kanske en aningen för mycket märkte jag på vägen hem for vägen jag gick på ville lixom inte sluta röra på sig.haha

I söndags åkte jag hem till en tjej från skolan for att repa. Det blev lite annat också och sa bjöd hon på middag. Trevlig tjej.

Och idag ar det all about buissnes.. så laddar upp med 90 tals musik och kaffe.

önska mig lycka till !

 
 
Ingen bild

11 juli 2012 17:19

100% tror jag på dig !!!

Sophia Benjelloun_455@hotmail.com

14 juli 2012 19:17

det vet jag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Okej, hade inte tänkt fortsätta blogga men eftersom ens moder på andra sidan havet har efterfrågat så kan jag inte säga nej. Var en himla massa tid sedan jag blogga senast... Vad gör jag nu för tiden? Ska berätta lite kort innan jag ska spring...

Man går upp vid 12, går raka vägen till köket för att påbörja lunchen. Idag blev det oxsvannssoppa. När maten står på spisen är det till att stryka Carlos jobb skjorta. Efter maten fixar jag en macka som mannen tar med sig för att äta efter jobbet. N...

Idag har jag fått lite viktiga saker gjorda. Börja med stortvätt, sen storhandling och matlagning. Eftersom vi försöker bli lite hälsosammare bestämde jag mig också för att göra hembakt fullkorns bröd som nu står och jäser. Sitter nu och väntar på at...

Igår när jag kom hem hittade jag ett brev, och det var mitt employment authorization card!!!! Så glad och lättad att man får vara kvar ett år till men samtidigt börjar bli lite(enormt) nervös för att jag ska kunna uppleva kraven. Jag kan inte riktigt...

jag har sagt det förut men jag säger det igen. Jag längtar hem! Man tror inte att när man tar beslut som ung, beslut om att resa, studier, jobb osv att det kommer att förändra hela ens liv. Jag började precis inse det när jag fick höra att häromdagen...

Skapa flashcards