newyorkdream

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Nu är det lov!

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 4 september 2011 01:44

Jag har lov!! 19 dagar ledigt i New York men vad fan ska man göra med all ledig tid? Jag som blir uttråkad efter en helg hemma utan skolan. Men jag ska passa på att kolla upp en hel del pjäser jag fått rekomenderat och passa på att läsa alla teaterböcker jag köpte ibörjan som jag inte haft tid att en öppna. Och så kan jag ju sova länge på morgonen och sånt älskar ju jag XD. 

Nästa termin kommer att bli Galet rolig och jag har bästa schemat. Förutom att jag inte kom med på en av mina teaterlärares lektioner för just den lektionen blev full innan jag han skriva upp mig på den. Men jagska inte sura för det för jag har två andra helt amazing lärare som jag säkerligen kommer att tycka bra om. Den ena har jag haft den här första terminen och han är verkligen unik, såå rolig!

Sen såhar jag varit lite kaxig och skrivit upp mig på Musical Theater. Också Dans och sång igen samt lite annat kul.


På kvällen sedan träffades några studenter från skolan på en bar precis på samma gata som skolan. Micke och jag också. Det var helt ok, men jag ville ut och röja lite och det ville Gioia, min fina vän, och micke med så vi åkte till midtown till ett rooftop place men där var dom stenhårda och vakten titta på mitt legg oh bara '' no you have to be 21'' och visade mig ut. Jag hade kollat upp ett ställe p nätet som hette the park där det inte stod något om åldersgräns så vi tre hoppa in i en taxi och åkte downtown men dom var lika hårda där. Dörrvakten bara'' this is NewYork, it's the law'' och sa att jag antagligen inte skulle komma in på nån klubb. Då var klockan halv 1 och jag började ge upp men de andra två var envisa. Det låg en klubb precis bredvid så dom bah '' vi har inget att förlora''. vi ställer oss i kö, kommer fram, visa legg och blir insläppta! Antagligen för att dom hade en gräns i baren på minst 200dollar och att dom bara ville käna pengar. Tror klubben heter Avenue och den var nice. dock lite liten och det var så sjukt mycket folk där. Men eftersom vi var tvugna att sprätta 200 dollar var det bara att börja dricka..Och dansa. och gud vad vi dansade. Vi dansade till 4 på morgonen. Och gissa vem jag såg och som spanade in mig!?!? hehe Ami James!!! från Miami ink!! Nice!!!   



Idag har vi bara slappat, tvättat och käkat munkar :p:P

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Okej, hade inte tänkt fortsätta blogga men eftersom ens moder på andra sidan havet har efterfrågat så kan jag inte säga nej. Var en himla massa tid sedan jag blogga senast... Vad gör jag nu för tiden? Ska berätta lite kort innan jag ska spring...

Man går upp vid 12, går raka vägen till köket för att påbörja lunchen. Idag blev det oxsvannssoppa. När maten står på spisen är det till att stryka Carlos jobb skjorta. Efter maten fixar jag en macka som mannen tar med sig för att äta efter jobbet. N...

Idag har jag fått lite viktiga saker gjorda. Börja med stortvätt, sen storhandling och matlagning. Eftersom vi försöker bli lite hälsosammare bestämde jag mig också för att göra hembakt fullkorns bröd som nu står och jäser. Sitter nu och väntar på at...

Igår när jag kom hem hittade jag ett brev, och det var mitt employment authorization card!!!! Så glad och lättad att man får vara kvar ett år till men samtidigt börjar bli lite(enormt) nervös för att jag ska kunna uppleva kraven. Jag kan inte riktigt...

jag har sagt det förut men jag säger det igen. Jag längtar hem! Man tror inte att när man tar beslut som ung, beslut om att resa, studier, jobb osv att det kommer att förändra hela ens liv. Jag började precis inse det när jag fick höra att häromdagen...

Ovido - Quiz & Flashcards