newyorkdream

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 31 januari 2013 23:01

Man går upp vid 12, går raka vägen till köket för att påbörja lunchen. Idag blev det oxsvannssoppa. När maten står på spisen är det till att stryka Carlos jobb skjorta. Efter maten fixar jag en macka som mannen tar med sig för att äta efter jobbet. När man blivit lämnad ensam är det dags att städa och duscha. I bästa fall får man jobb, om inte så blir de till att titta på tv eller läsa något intressant på nätet. När klockan börjat närma sig 10 på kvällen beger jag mig av mot west village och tree house där jag möter Carlos för två- tre öl( blue moon med en skiva apelsin) och vid 3-4 är man hemma igen. Morgonen därpå börjar allting om igen. Känner att jag kanske kan behöva lite mer spänning i vardagen. Jag bor ju för tusan i New York City!

Skapa flashcards