newyorkdream

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 24 januari 2013 23:24

jag har sagt det förut men jag säger det igen. Jag längtar hem! Man tror inte att när man tar beslut som ung, beslut om att resa, studier, jobb osv att det kommer att förändra hela ens liv. Jag började precis inse det när jag fick höra att häromdagen min älskade kusin hemma i Sverige bestämt sig för att inte fullfölja sin plan om att flytta till Frankrike för att plugga. Hon hade sett fram emot det i månader, sparat pengar och åkt dit för att fixa lägenhet i förväg. Hon gjorde allt och helt rätt men när hon väl flyttat dit kunde hon inte stanna. Kanske var det inte det bästa beslutet men hon var tvungen att göra det som kändes rätt för henne och vem vet, kanske var det det bästa beslut hon någonsin tagit. Jag har också funderat på framtiden och vad jag försöker göra men jag ändrar mig hela tiden. Det är ingen hemlighet att jag inte trivs jätte bra här, varje dag tappar inspirationen mer och mer och hemlängtan börjar bli mer än vad jag klarar av. Och andra sidan kan jag inte ge upp så lätt, jag vet att jag inte valt den enklaste vägen att gå men kanske borde jag börja lyssna på mina instinkter. Men jag skulle aldrig kunna lämna min pojkvän som jag älskar nått enormt. Där är det igen, bästa beslutet skulle vara att ta mina nya kunskaper och erfarenheter och flytta hem igen, jag har gjort vad jag kom hit för att göra. Och kanske vore det bästa att tacka för mig och komma hem som en vinnare men, men...Tänk om jag åker hem och DET är det dummaste jag kan göra. Och jag älskar Carlos för mycket för att ge upp oss. Vad fan gör man!!!

Skapa flashcards