newyorkdream

Alla inlägg den 21 januari 2013

Idag står jobb och sedan date night på schemat. Jag har varit så snäll och gjort lunch mackor till Carlos varge dag sedan han bestämde sig för att inte äta mer snabbmat ute. Så nu har han lovat att bjuda mig på middag på en av favorit restaurangerna. Blir en skön ömväxling när man nu för tiden mest tar det lugnt hemma med en bunke glass i sina mjukisar framför ännu en dokumentär om lejon på savannen. De kommande dagarna har jag en viktig utmaning som jag gett mig själv. Jag kan inte säga vad det är för resultatet kan leda till en ganska "jaw dropping" överraskning. Men ja i slutet av veckan ska jag avslöja min briljanta Idé. Åh jag bara vill berätta men jag måste hålla mig om det ska bli en riktigt bra övervakning.

Hej, jag vet..bloggen har varit död i typ ett halvår men nu ska jag försöka vara sådär duktig igen som jag var förut. Vad har hänt senaste halvåret då om någon är nyfiken...? 1: jag flyttade ut från min lägenhet i Jersey och bor nu officiellt i new york city, eller så kan vi säga mer specifikt the bronx. Min kära pojkvän trivdes inte så bra ute i Jersey och efter en insident med några grabbar i området bestämde vi oss mer eller mindre att flytta nästa dag. Så nu mina kära vänner har jag bott ungefär två månader hemma hos hans mamma i lillebrorsans föredetta sovrum. Inte min dröm kanske och lite jobbigt när man är van vid privacy men det har varit bättre än förväntat. 2: INGEN MER SKOLA! Japp 18 månader på Lee Strasberg är nu avklarade och jag har ingen aning om framtiden vilket skrämmer skiten ur mig...Det har varit en fantastisk tid och jag önskar jag kunde fortsätta ta lektioner av vissa lärare,jag känner att jag har förändrats på riktigt och på ett bra och hälsosamt sätt och jag har koll på vad jag jag håller på med när det kommer till skådespeleri men...om jag ska dela ut ros och ris så måste jag säga att när det kommer till att ge oss guidning in till arbetslivet har dom misslyckats stort. Vilket har lämnat mig och andra unga färdigutbildade (om man nu kan bli det) helt förvirrade vid startlinjen. 3: En sak är säker när det kommer till att ge sig ut i audition kriget, särskilt i detta ytliga och fixerade land, utseende är ALLT! Så jag har börjat gå och gymma. Och helt otroligt kan jag faktiskt jogga en timme utan att hosta lungorn av mig nu när jag inte röker längre. Vilket är ytterligare en förändring i rätt riktning antar jag. Nästa blir att tagga ner på ölen och vinet men gick faktiskt en hel vecka utan att dricka nått så framsteg. Carlos går upp varje morgon och går och tränar innan han går till jobbet också så nu går vi från långa sovmorgonar, öl och kinamat till vatten, gympass på morgonen nyttig hemmalagad mat. Nu återstår, för resten av året att söka additions och hoppas på det bästa. Och för att svara på den återkommande stora frågan.."när kommer du hem?" .. Så vet jag inte

Skapa flashcards