newyorkdream

Alla inlägg den 27 maj 2012

Ber om ursäkt till mina få men trogna läsare, jag har inte bloggat på 100 år nu tror jag...men så kan det bli ibland när hela ens liv är mitt uppe i en förändring. Sisst jag skrev till er var jag nyförälskad och hade precis bestämt mig för att stanna kvar i New York. Och det har inte förändrats. Men min kära ''partner in crime'' Michael bestämde sig för någon vecka sedan att han behövde en paos och för två dagar sedan åkte han tillbaka till Stockholm och jag blev kvar här. Nu har han lovat att han ska komma tillbaka hit i höst och det hoppas jag. Micke du är redan saknad ska du veta. Allt annat då, jo i och med att Micke flyttat ut så fick vi ett rum tomt i lägenheten vilket skulle innebära en helt ny främmande rumskamrat vilket varken jag eller Luvigi( nuvarande roommate) ville ha. Och diskussionen har gått fram och tillbaka i vilda diskussioner ett antal gånger mellan mig, Luvigi och Carlos kring de alternativen som funnits. Det resulterade ialla fall med att Carlos flyttade in, Igår! Så såhär är det nu, ultimata singeltjejen har nu en sambo. SJUKT! Men jag är otroligt glad över att få ha honom. Men tro nu inte att jag inte fick lite panik ångest över hans saker överallt..helt omöjligt att orientera sina egna saker när man har bråttom på morgonen och brukar veta exakt vart ens egna saker är och du nu istället ligger något slängt över det eller ännu värre, när mina saker har blivit flyttade. Men jag tycker ändå att jag hanterar situationen riktigt bra, för att vara jag. Och så har vi hela lägenheten för oss själva denna helg då Luvigi åkt iväg till sin familj i annan delstat. Mhmm jag vet vad ni tänker. Problemet är bara med att vara tillsammans med en Bartender att de alltid kommer hem mitt i natten om inte på tidigt på morgonen, och då ligger ju jag för fan och sover, och inte tänker jag bli den som sitter uppe och väntar på en karl. Så det är lite jobbigt.

Jag har tur som har två härliga svenska vänninor att gagga med om vardagens små bekymmer.


Nu eftersom det är Lördag kväll här hos mig ska jag ut och ta en drink med mannen efter han slutat. Och så tänkte jag skåla för Sveriges seger i Eurovision! Önskar jag suttit där hemma med tjejerna och pimplat vitt vin med jordgubbsjuice men det får bli någon gång i framtiden. 


PS! såg att detta blir mitt 100 inlägg!  

Skapa flashcards