newyorkdream

Alla inlägg den 26 april 2012

Nu börjar jag bli jävligt trött på att man inte kan lita på folk i den här staden. Nyss knackade det på, och det var en kvinna jag kännde igen från en tidigare insident med en översvämmning vi hade i barummet för några månader sedan. Hon kom in och jag fatta inte riktigt varför hon var här, tänkte att , shit nu har vi stört några grannar eller nu ska hon klaga på musiken eller nått i den stilen. Men hon berätta att David( hyresvärden) inte var ägaren över byggnaden utan att det var hon och att hon hade låtit honom ha ansvar över några av lägenheterna för att hjälpa honom av någon anledning. Och så frågade hon om vi hade betalat in aprils hyra till honom för att hon hade tydligen inte fått in någon hyra av honom för de 5 lägenheter han haft ansvar över för april månad. Vi hade så klart betalat in förra hyran och jag hade planerat att betala in nästa månads hyra redan imorgon pga att jag idag fick ett sms av denne hyresvärd med en förfrågan om jag kunde komma med hyran lite tidigare. Det visar sig att han haft personliga problem och därav behövt allas hyrespengar och nu ligger efter med inbetlaningen till ägaren. Hon sa till oss att vi i fortsättningen inte skulle betala någon mer hyra via honom utan göra ett avtal direkt med henne. Och än så länge är det ju bara bra för oss. För han var inte mycket till hyresvärd ändå. Men sen frågar hon vad vi har betalat honom för summa och vi berättar och då visar det sig att han tagit ganska mycket mer betalt än vad lägenheten egentligen kostar och detta utan att ägeren varken vetat om det eller fått pengarna. AS! KUL! Efter att man bott här i 9 månader. Också har ju han ljugit om att han varit ägaren och tydligen använt sina nycklar som han har till lägenheterna och gått in i dom utan tillåtelse från de som hyr. Om man ska se det från den ljusa sidan så behöver vi inte betala lika mycket i hyra de två sista månaderna vi bor här men och anra sidan så har vi slängt så jävla mycket pengar på honom som vi inte kommer få tillbaka. SUGER! Men vi sa det till ägaren att innan vi ger henne någon hyra vill vi se att det är hon som verkligen äger byggnaden för att vara säkra och det var inga problem tydligen. Och så har vi Luvigi som precis har flyttat in i den här skiten och också blivit lurad på en för hög hyra. 


Suck!...det var det tråkiga, nu till något annat....

Har vartit en lung vecka, med inte så mycket drama(om man räknar bort ovanstående). Funderar seriöst på att droppa jazz dansen bara för att jag känner att nivån är lite för hög för att jag ska kunna få något utav det. Jag hänger ju med någorlunda och sabbar inte för det andra men det är inte ens kul när man känner att i slutet av klassen har man fortfarande inte fattat det. Och så känner man sig värdelös men jag ska väll inte vara för hård mot mig själv, jag menar det är ju ändå avanserad nivå och det var inte länge sedan jag var helt nybörjare. Men ändå.Är för sent till att byta till en annan klass nu och jag jag måste ha tillräckligt med timmar i veckan pga CSN och skit. Äh vet inte hur jag ska göra, måste snacka med min danslärare. 


Ska ha fest hemma i helgen, blir kul om det kommer någon, vi bor ju ändå i Jersey och trotts att det bara är ca 15 min från manhattan så har folk svårt att tänka sig att åka till en annan stat bara sådär. Det är lite irriterande men jag ska göra mitt bästa för att få folk att fatta att det är precis lika långt som mellan Brooklyn och Manhattan. 


Nu ska jag läsa klart en pjäs och sen se på film...

XO

   

Ovido - Quiz & Flashcards