newyorkdream

Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Williamsburg by night!

Jag fortsätter att hålla mitt ord om en party späckad vår och denna helg med två utgångar...igen. Ifredags efter skolan runt 9 droppade jag in på Belmont Lounge igen för att säga hejdå till min scottske vän Kimberly som lämnar staterna. Vilket påminner en själv om att det inte är långt kvar tills man själv ska åka tillbaka, vilket känns jätte konstigt och overkligt.

Och så igår bestämmer sig micke för att han är uttråkad och vill supa och då säger man ju inte nej även fast man redan är lite halvt bakis. Så ut och köpa vin och börja pimpla innan vi drar till Brooklyn denna gång för att möta upp vår svenska medbrottsling Mimmi på Bembe, en salsa klubb i Williamsburg. Efter att som vanligt virrat omkring ett tag sm man gör hittar vi och det känns som att gå in i  en helt annan värd. In genom två stora trädörrrar utan skyltar eller annat som avslöjar att "HEJ här är en nattklubb!" och så fort jag sätter foten innanför klubben känner jag paniken komma krypande. Stället var pyttelitet och det första som slog mig var värmen och lukten av bastu och sen på toppen av det 30+are som hysteriskt skakar allt vad de äger och har till bongotrummor och exotiska rytmer. Jag lovar er , jag såg inte glad ut i det vimmlet och micke bara skrattade åt min olycka. Jag klarar bara inte av när det är så mycket folk på ett och samma ställe så att jag inte ens har plats att röra armen upp och ner. Det var bara att slänga sig ut med all kraft man hade innan man blev helt nedtrampad och en del av parketten. Det var nästan så jag lämnade den nyköpta bärsen bara för att rädda mig själv. Så med andra mer kortfattade ord, jag kommer inte gå dit igen, not my cop of tee.

 

Vi drog ialla fall vidare och en kille på gatan rekomenderade att vi gick till Union Pool några kvarter bort, det skulle tydligen vara det ställe folk gick till och mycket riktigt när vi kom dit var det bra drag och alla olika typer av människor. Och stället hade en enorm bakgårt med en tacco bar mitt uppe i allt och ljus i träden och där satt folk och hängde och gav känslan av en riktig Amerikansk hemma fest fast en aningen större. Där var det riktigt mycket folk och då menar jag över 200 pers men stället var anpassat för den siffran till skillnad från Bembe som iprincip bara var i storleken av en mindre bar utan dansgolv vilket inte stoppade folk från att dansa ändå. Men Union pool tyckte jag var riktigt nice och kommer garanterat gå tillbaka till , fick höra att dom också offta har ban som spelar där , tror det var på måndagar och sånt e ju kul :D   

 


Idag flytta också våran nya roommate in. Han såg jätte glad ut. Han verkar skit tervlig så det ska nog bli kul att bo ihop. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Okej, hade inte tänkt fortsätta blogga men eftersom ens moder på andra sidan havet har efterfrågat så kan jag inte säga nej. Var en himla massa tid sedan jag blogga senast... Vad gör jag nu för tiden? Ska berätta lite kort innan jag ska spring...

Man går upp vid 12, går raka vägen till köket för att påbörja lunchen. Idag blev det oxsvannssoppa. När maten står på spisen är det till att stryka Carlos jobb skjorta. Efter maten fixar jag en macka som mannen tar med sig för att äta efter jobbet. N...

Idag har jag fått lite viktiga saker gjorda. Börja med stortvätt, sen storhandling och matlagning. Eftersom vi försöker bli lite hälsosammare bestämde jag mig också för att göra hembakt fullkorns bröd som nu står och jäser. Sitter nu och väntar på at...

Igår när jag kom hem hittade jag ett brev, och det var mitt employment authorization card!!!! Så glad och lättad att man får vara kvar ett år till men samtidigt börjar bli lite(enormt) nervös för att jag ska kunna uppleva kraven. Jag kan inte riktigt...

jag har sagt det förut men jag säger det igen. Jag längtar hem! Man tror inte att när man tar beslut som ung, beslut om att resa, studier, jobb osv att det kommer att förändra hela ens liv. Jag började precis inse det när jag fick höra att häromdagen...

Skapa flashcards