newyorkdream

Alla inlägg den 8 mars 2012




Känns som sommar idag! :D folk går ute med klänning och utan jacka och det blåser men det blåser varma vindar, underbart att vara påväg mot bättre tider.Har blivit sådär dålig på att uppdatera igen men jag ska skärpa mig, men lite i kort. Våran roommate är en superidiot och tjuv för att mildt uttrycka mig. Häromdagen kommer jag hem och micke frågar mig vart hans laptop är, jag säger att jag lämnade den på bordet men som jag själv kan se är den inte kvar där. jag lämnade huset på morgonen och den enda andra person som var hemma var just den där jävla åsnan. Han kommer inte tillbaka för en sent sent så micke konfronterar honom på morgonen och jag hör diskussionen genom väggen. <<först erkänner han att han såg mig sitta vid datorn på morgonen men sen heter det att han inte sett någon dator och sen hittar han på att det är lodisar som iaktar mig och micke och vet när vi är hemma och inte som harbrytit sig in och tagit datorn. Okej jag är ingen detektiv men han påstår själv att han gikc hemmifrån kl 2 på dagen och micke säger att han kom hem halv 3 och då var datorn borta, då skulle de här ´´lodisarna´´ då ha tagit sig in i lägenheten på en halvtimme, använt nyckel (inga tecken på inbrott på dörren) bara tagit datorn och datorladdaren som låg inne i mickes rum, inte tagit min dator och inte tagit kameran eller några andra saker och sen gått innan micke kom hem.

Jag vet att det är han som har tagit datorn för han fick låna den en gång förut så han kan lösenordet till den och han har också blivit av med vartenda jobb han skaffat sig sedan vi flyttade in och han har itne betalat hyran på jag vet inte hur länge och han sålde förut sin egen Ipad för hyrpengar. men hallå det krävs inte ett geni för att fatta vem det är! Jag får också sen veta att när jag var hemma i sverige hade han sparkat in min låsta dörr till mitt rum för att han ´´hörde ett ljud´´ där innifrån.

 Sen igår knackar grannen på hos oss och frågar om någon försökt bryta sig in hos oss för han upptäckte han någon hade tagit sig in i hans lägenhet på samma våning som oss.

Okej det var inte så kort beskrivet ser jag men ändå, så det har ju varit jätte kul att behöva hantera.


Förutom det så rullar livet på, på måndag får man äntligen pengar och då ska jag unna mig en stor glass i solen Mmm :P Idag har man repat inför musikal showen också och det går kalas, kul när det går bra!

ikväll ska micke och jag se ´´ Waiting for Lefty´´ en skolproduktion , ska bli nice...

  

Alla sitter och letar auditions i skådisarnas tidning Backstage

Skapa flashcards