newyorkdream

Alla inlägg den 5 mars 2012

De senaste två veckorna har varit en mardrömm. Jag och Micke har gått fram och tillbaka om hur vi ska göra med resten av året. Ska vi stanna kvar och gå resten av året och inte typ ha några pengar över efter hyra och skolavgift eller ska vi komma hem och jobba ihop pengar och sen åka tillbaka eller ska vi åka hem och inte komma tillbaka och då istället göra lite skådig jobb hemma och sen dra till typ London som nästa grej osv...Det har inte gjort det lättare att våran vän George har försökt övertala oss att flytta ihop med honom i hans lilla skådiskollektiv. Men idag kom vi äntligen framtill ett beslut och jag är så himmla lättad över att bara ha bestämt mig så att jag sliper gå och tänka mer på det och istället kan fokusera på det jag är här för. Ja vi kommer hem! Vi ska gå en termin till som slutar i Juni och sen kommer vi hem och åker inte tillbaka till New York. Ska bli underbart att få komma tillbaka till sina egna jacktmarker och vänner och familj. Jag längtar. Micke är också glad över att få komma hem. Det är så mycket vi båda har lärt oss här och framför allt ser vi möjligheter och är otroligt inspirerade att fortsätta frammåt. Inget kan stoppa oss nu ;P 

Nu ska man då bara skaffa jobb och lägenhet...tips någon? 


 

Skapa flashcards