newyorkdream

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 3 februari 2012 20:15

   Glömmde lunchen hemma imorse när jag rusade iväg för att för en gångs skulle inte komma in ramlandes i sista sekunden till Mr Bustamantes lektion. Glömmde också mitt tåg kort så jag var tvungen att köpa ny biljett för att spara mig tid. Och så kallt det var när jag klev utanför dörren. Den här månaden eller ska jag kanske säga staden är så konstig på det sättet. Jag ska tala om för er att bara för några dagar sedan hade vi 17 plus grader!! Jag vet! Och idag har vi säkert inte mer än 5-10 grader. Inte så kallt om man tänker på hur det är hemma i Sverige men nu är man ju van att slippa tjocktröjan så en liten chock var det.

Sitter nu och har precis avnjutit en himmelsk tomatsoppa på ´´ Cosi´´ som jag nämnt förut. Jag gillar det här stället för att det är rätt stort och det finns alltid lediga bord, till skillnad från Starbucks. Det är också mycket billigare här och så kan man sitta med sin dator så som jag gör nu, eller läsa en pjäs i lugn och ro utan att de skickar ut en så fort man ätit klart. Tomatsoppan är verkligen den bästa jag någonsin ätit och kostar bara från 2 till 5 dollar. Jag blir alltid lika förvånad över hur mycket folk det är som har tid att bara sitta och ta det lungt en vardag mitt i midtown sådär en halv 3 på eftermiddagen. Finns många roliga karaktärer i den här staden. Jag skulle inte kunna bli uttråkad av att bara sitta här och titta på folk som passerar. Vissa är stressade och fräser åt kassörskan att det ska gå snabbt, andra kostar på sig att skämta och faktist ha en konversation. Två personer framför mig sitter och är djupt inne i sina böcker men vid två helt olika bord. En ung kille i kostym står och knaprar på en brödbit och knäpper eller ska jag säga pekar på sin iphone. Bagaren bakom disken står med en deg ,större än jag någonsin sätt, och knådar så svetten lackar och en ung kvinna bredvid mig har precis beställt in en hemmbakad pizza och en kyckling sallad, tror hon ska äta upp allt själv. Och mitt i allt sitter jag och bara njuter av det organiserade vardagskaoset.

Ovido - Quiz & Flashcards