newyorkdream

Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Ris och Ros


Halloj! Hemma en snabbis på lunch, typ, innan jag ska tillbaka till skolan. Lite mycket irriterad och smickrad av två helt olika saker. Men ska börja från början...

Tidigare i veckan hur som hälst pratade jag med en klasskamrat ang det här med jobb och att man borde ha nått och vise värse, dagen efter har hon pratat med sin chef :D. Kan inte säga så mycket mer men kanske kanske..så en ros till henne! 


Idag hade jag musikal och vi fick våra gruppnummer, till min stora besvikelse måste jag jobba med den enda tjejen på den här planeten jag bara inte tål! RIS till det!

Igår var jag på min amerikanska bank för att uträtta lite ärenden, betala hyran, överföra pengar mellan mina egna konton samt skapa sparkonto. Dom är alltid så hjälpsamma och man får sitta i bås vid ett skrivbord i bekväma stolar och dom frågar alltid om hur dagen varit och småpratar sådär. Jag gjorde mina ärenden och gick hem. Idag under min lektion får jag sms av min hyresvärd att jag inte har betalat hyran och att jag ska göra det snarast. Jag blir lite bekymmrad eftersom jag visst har gjort det. Sen ser jag har jag har ett medelande på min telefonsvarare, det är fram bankmannen. Han vill bara ringa och fråga om jag var nöjd med servicen och säger att om jag har några frågor är det bara att ringa upp eller komma in, sen önskar han mig en trevlig dag. Eh? Okej lite väl trevligt kanske, svensk som man är blir man ju lite misstänksam :P Men nått stämmer ju inte så jag går förbi banken på vägen hem och kollar mitt konto, mycket riktigt har inget dragits( skumt). Jag får hjälp av en annan bank man och berättar problemet, han säger inga problem. Han frågar vem det var som hjälpte mig igår och jag säger ''Lou''. Då svarar han med ett stort leende och säger att han nog bara blivit distraherad av mig och vem kan klandra honom. :P haha Eller hur.. hur som hälst hade han bara glömt bort att göra överföringen så ingen skada skedd. 


(jag har inte listat ut hur jag ska lägga upp klippen från förra musikalföreställningen än) 


 
 
Ingen bild

5 februari 2012 22:22

you make my day haha vad roligt det där med banken!!sweetie.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Okej, hade inte tänkt fortsätta blogga men eftersom ens moder på andra sidan havet har efterfrågat så kan jag inte säga nej. Var en himla massa tid sedan jag blogga senast... Vad gör jag nu för tiden? Ska berätta lite kort innan jag ska spring...

Man går upp vid 12, går raka vägen till köket för att påbörja lunchen. Idag blev det oxsvannssoppa. När maten står på spisen är det till att stryka Carlos jobb skjorta. Efter maten fixar jag en macka som mannen tar med sig för att äta efter jobbet. N...

Idag har jag fått lite viktiga saker gjorda. Börja med stortvätt, sen storhandling och matlagning. Eftersom vi försöker bli lite hälsosammare bestämde jag mig också för att göra hembakt fullkorns bröd som nu står och jäser. Sitter nu och väntar på at...

Igår när jag kom hem hittade jag ett brev, och det var mitt employment authorization card!!!! Så glad och lättad att man får vara kvar ett år till men samtidigt börjar bli lite(enormt) nervös för att jag ska kunna uppleva kraven. Jag kan inte riktigt...

jag har sagt det förut men jag säger det igen. Jag längtar hem! Man tror inte att när man tar beslut som ung, beslut om att resa, studier, jobb osv att det kommer att förändra hela ens liv. Jag började precis inse det när jag fick höra att häromdagen...

Ovido - Quiz & Flashcards