newyorkdream

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 30 januari 2012 05:33

Jag var bara tvungen, minns ni det här programmet? Vadå greenscreen? Åh älskade Thomas Gylling!


 

 



Lördagen får betydligt högre betyg än fredagen. Chilla halva dagen innan Micke och jag drog in till skolan för att se en föreställning, Shakespeares Twelfth Night, med våran teaterlärare som ''Malvolio''. Otroligt bra han är! Hade jätte svårt att hänga med i språket till en början men sen kom jag på att jag sett samma pjäs när jag var typ 10 år med mamma på dramaten och då kom jag ihåg handlingen igen vilket gjorde att jag kunde förstå allt så mycket mer så tack mamma för att du drog med mig till dramaten när jag var liten. Jag fann den mycket underhålande och många av skådespelarna var riktigt bra. 

Efter föreställningen gick vi till Shades of green som är en irländsk pub bara några meter från skolan , tog en bärs, ett glas vin och pommes :D Det var väldigt lungt där för att vara lördag kväll men vi satt och tittade på de olika sportkanalerna som pubens tv apareter visade och fann oss otroligt underhållna av både ishokey, skidåkning och tennis :P   


sen drog vi oss hemmåt men var så klart tvugna att då förbi donken för en cheesburgare för att sätta pricken över i:t.


 



Idag har jag varit duktig och varit och innhandlat mat som ska räcka för en tid framöver, övat min step och skickat in ny låneansökan till CSN. Så nu hade jag tänkt att ge min själv belöningen att se på en film och äta en kaka ;D.      

Ovido - Quiz & Flashcards