newyorkdream

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Kaffe

    


Okej här kommer lite mer uppdatering för alla er som har tjatat( Charlotte).

Sitter och tar en kaffe på Starbuck´s vid Union S just nu, har man två och en halv timme rast mellan lektionerna så är det hit min(jag) går. Riktigt mysigt och så kan man få lite gjort. T ex maila lite mail och kolla lite jobb och planera lite framtid.

Jag är som vanligt helt död efter en jobbig balett lektion och känner mig så där lagom dum när man har en person i samma klass som har dansat balett i 20 år och själv har man precis börjat, för några månader sedan. Men det blir lättare och lättare för varje vecka så något måste jag ju göra rätt.


Har funderat lite på framtiden också, ja inte så långt fram men resten av året ialla fall. Och det är ju meningen att jag ska flytta in till Manhattan i början av nästa termin, alltså 1 april. Men jag känner att jag tvekar lite för att hyran är rätt mycket högre men fördelarna är att jag kommer ha närmare till skolan, slipper kackerlackor och möss och jobbig roommate, och jag måste bli mer självständig om jag inte har Micke runt mig hela tiden. Och lägenheten är nice. Men jag kommer inte riktigt ha ett eget rum utan det är ett sovrum med två sovloft och en dubbelsäng. Jag skulle då ha en av sovloften. Men tillskillnad från mitt nuvarande ställe så fungerar allt i köket och det finns faktist möbler i lägenheten. Så jag vet inte riktigt. Men jag har sagt Ja så jag kan väll inte riktigt ändra mig, vilket jag inte vet om jag vill hellerr. Så det är lite tankar som snurrar runt i mitt lilla huvud för tillfäller.

Jag lämnade förra veckan in en dvd skiva till min musical lärare där han ska kompiera över mina musikalframträdanden från förra året. Så med lite  tur kan jag lägga upp klippen här på bloggen om några dagar så ni där hemma får se vad jag håller på med här borta ;) 


Och jo appropå ingenting, jag hittar alltid så roliga matmärken i mataffärerna, här är två jag hittade förra veckan :P      


 
 
Ingen bild

Charlotte

25 januari 2012 00:00

Super tycker du ska uppdatera lite mer. :D Så tycker jag även att du ska göra vad som känns rätt ang flytten!! men du vet va vi prata om :D

Sophia Benjelloun_455@hotmail.com

25 januari 2012 00:37

mm jag vet , pratade med hon som har lägenheten idag och det visar sig inte vara riktigt 100% säkert än men typ. allt beror på om hennes kusins pojkvänns bror ska komma tillbaka till Nwe York eller inte, ha jag vet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Okej, hade inte tänkt fortsätta blogga men eftersom ens moder på andra sidan havet har efterfrågat så kan jag inte säga nej. Var en himla massa tid sedan jag blogga senast... Vad gör jag nu för tiden? Ska berätta lite kort innan jag ska spring...

Man går upp vid 12, går raka vägen till köket för att påbörja lunchen. Idag blev det oxsvannssoppa. När maten står på spisen är det till att stryka Carlos jobb skjorta. Efter maten fixar jag en macka som mannen tar med sig för att äta efter jobbet. N...

Idag har jag fått lite viktiga saker gjorda. Börja med stortvätt, sen storhandling och matlagning. Eftersom vi försöker bli lite hälsosammare bestämde jag mig också för att göra hembakt fullkorns bröd som nu står och jäser. Sitter nu och väntar på at...

Igår när jag kom hem hittade jag ett brev, och det var mitt employment authorization card!!!! Så glad och lättad att man får vara kvar ett år till men samtidigt börjar bli lite(enormt) nervös för att jag ska kunna uppleva kraven. Jag kan inte riktigt...

jag har sagt det förut men jag säger det igen. Jag längtar hem! Man tror inte att när man tar beslut som ung, beslut om att resa, studier, jobb osv att det kommer att förändra hela ens liv. Jag började precis inse det när jag fick höra att häromdagen...

Ovido - Quiz & Flashcards