newyorkdream

Alla inlägg den 15 december 2011

Vill deckorera, måste få deckorera, HAR INTE DECKORERAT! Vill springa omkring och klä varje kant i glitter, hänga appelsiner i alla fönster, ställa en tomte på varje bord och råka ha sönder en och annan julkula. Det är första gången i mitt liv jag sitter här den 14 december och har inte så mycket som tagit i en stjärna, ängel eller ren. Det känns konstigt. Och inte har jag kunnat äta en enda lussebulle eller haft chansen att fördricka mig på julmust. Det är inte som det ska vara veckorna innan jul. Sitter här förtvivlad och lyssnar på julradio och kollar på juliga bilder på internett. Visst är det juligt ute och deckorerat i varje skyltfönster och hem men inte i mitt!

När vi var i Newmilfort såg vartända hus ut såhär....


                                     

                                                                                                                                          Det är sååå Amerikansk men det är sååå fint och mysigt och juligt. Jag hoppas att Familjen Åhlen inte har pytat klart när jag kommer för då kanske jag börjar gråta :(

Jag trodde inte jag så mycket för att just julpynta men JAG ÄR DET tydligen. Och så vill jag baka och dricka glögg med Bettan.

Jaja om en vecka är jag hemma i Sverige och då ska jag PYNTA, BAKA och dricka GLÖGG.      











Ovido - Quiz & Flashcards