newyorkdream

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 12 december 2011 17:50

Helgen är över men jag är ledig några dagar till, underbart! Det har varit en knasig helg med tomtar överallt och mycket vin...


I lördags förmiddag gick jag hem till George innan teaterlektionen för vi skulle repa på en scen, Micke kom också med för han ville ha skjuss efteråt till skolan. Nice att få åka bil då och då. När vi repat klart fick jag även hjälpa till att hänga upp lite prydnader i deras julgran :) Så jag fick lite julstämning jag med. Sen på väg till skolan får jag syn på en person i tomtedräckt, sen en till och en till.  Ju mer jag sen tittar efter tomtar ju fler ser jag och efter ett tag så är det stora grupper av tomtar, alver och rudolfs i varje gatuhörn. Jag frågade sen några klasskamrater hur det kommer sig att det var fulla tomtar ute på stan helt plötsligt. De visste inte riktigt men sa att det var så varje år på den här dagen. hmm knäppt.


Efter lektionen skulle micke och jag åka hem till en kompis, Teglat, som hade en födelsedagsfest/ överaskningsfest för en annan kille samtidigt. Grejen var bara att festen var i Newmilfort vilket är som typ Uppsala om man bor i stockholm. Vi hade lovat så det var bara att gå och köpa tåg biljetter och sätta sig på ett tåg ut mot ingenstans.

Fast det var otroligt fint där, inte lika mycket betong och alla villorna var bombaderade med julbelysningar, tomtar, lysande renar och allt sådant där.


Festen var nice, började lite segt men kom i gång ordentligt efter ett tag. Mycket alkohol, snack och dabka dans senare bestämmer vi oss för att slagga över där i stället för att försöka ta sig hem från ingestans vid 4 på morgonen. är vi vaknar sen märker vi att hela söndagen i princip har gått :S och Kl 6pm tar vi tåget tillbaka.


 

Ovido - Quiz & Flashcards