newyorkdream

Alla inlägg den 17 november 2011

Halloj, passar på att skriva ett litet snabbt inlägg här innan jag måste rusa iväg på musikalrep i skolan. Det är ingen spesifik musikal vi repar på utan lite blandade scener från olika musikaler. Näst sista degan på terminen ska vi ha en föreställning för elever, lärare och lite utomstående. Men det krävs mycket rep ändå. Jag har sångerna limmade i skallen på och dom vill inte sluta spela när jag går och lägger mig, sjukt irriterande. Har haft 4 timmar rep i dag på morgonen och sen fick jag gå hem och nu har jag rep igen kl 7pm. Men det är härligt!! Det är ju därför jag är här, för att stå på scen ;D

Nu märks det att det är höst, det har varit rätt varma dagar om man nu inte tänker på den där konstiga helgen då vi hade snöstorm. Har märkt att löven börjar falla och träden är alderless röda. Fint! Vi går också mot Thanksgiving vilket innebär ledigt från skolan några dagar nästa vecka. Och nu på söndag har vi blivit bjudna till en stor Thanksgiving fest där det bjuds på mycket mycket mat( har blivit tillsags att fasta i veckan så det är säkert att jag är hungrig när jag kommer dit) gratis drinkar och mycket folk. Ser fram emot det !!

Sitter också dessa dagar i djupa tankar över hur jag ska fortsätta med dansen. Har fått flera komentarer av klasskamrater att de tycker jag är duktigt och frågar hur många år jag dansar. Haha och jag som bara dansat i några månader nu, nä men jag vill ju fortsätta utvecklas på den fronten och frågan är om jag ska hoppa ett steg upp i klassvalet och ta ''Basic Dance ll'' eller om jag ska välja ''Jazz''. just nu har jag tagit ''Basic Dance l'' i två terminer och man ska egentligen ta Basic dance ll om man vill fortsätta men då måste jag hålla på med balett och jag känner mig rätt mätt på det. Jazzen ska vara mycket mycket svårare enligt min lärare men det är det jag tycker är kul...Hmm vad ska jag göra??

Nä nu hinner jag inte säga så mycket mer...


                                           

Ovido - Quiz & Flashcards