newyorkdream

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Jag e fan inte innocent!

Det blev inte mycket filmtittande på '' lee strasberg legacy on tape'' idag. klassen kom in på headshots istället och då satte diskussionen igång på olika arkityper och vem av alla arkityper man själv är. Då inte som person utan som skådespelare. Man måste veta hur mas ses när man går in i ett audition rum till exempel. Alltså vilken arkityp man utstrålar. Vi disskuterade dem länge och väll tills läraren tyckte vi skulle hjälpa varandra med vilka arkityper visjälva var. Min tur upp och läraren insisterar på INNOCENT!. VA!? HAHA kul skämt men nej han tyckte det. Klassen höll väll inte med riktigt och lutade mer mot rebel vilket jag också tycker stämmer mer. Det är inget fel på att vara en innocent skådis för det är offtast de som får huvudrollerna som Julia i Romeo och julia eller liknande men jag vet att det inte är rätt arkityp för mig. Läraren dömde dock enbart utifrån första intrycket nöär jag ställde mig framför klassen och jag hade inte mitt röda löppstift idag och hade bara klätt mig allmänt diskret vilket jag inte brukar så antagligen därför. Sen sa Läraren att med lite annat smink och med annan frisyr så hamnar jag på rebel sidan :D Så jag tänker spinna vidare på den för jag spelar hellre Bonnie från Bonnie andClyde än Julia från Romeo and Julia. Eller vad tycker ni?

     

 
 
Ingen bild

ingeborg

31 oktober 2011 06:59

Det låter som en bra mix att kunna se vän o oskuldsfull ut och stark o tuff kan vara det nordiska vemodetsom slår in, å andra sidan vår styrka som beror på att kvinnor kan/gör allt här.go for Greta Garbo,ingrid Bergman oLena Ohlin,Marilon, eller vem du vill! men tänk på att ingen tavla fascinerar som bara har en färg inget perspektiv eller skugga- men gumman- y have it! /mamsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Okej, hade inte tänkt fortsätta blogga men eftersom ens moder på andra sidan havet har efterfrågat så kan jag inte säga nej. Var en himla massa tid sedan jag blogga senast... Vad gör jag nu för tiden? Ska berätta lite kort innan jag ska spring...

Man går upp vid 12, går raka vägen till köket för att påbörja lunchen. Idag blev det oxsvannssoppa. När maten står på spisen är det till att stryka Carlos jobb skjorta. Efter maten fixar jag en macka som mannen tar med sig för att äta efter jobbet. N...

Idag har jag fått lite viktiga saker gjorda. Börja med stortvätt, sen storhandling och matlagning. Eftersom vi försöker bli lite hälsosammare bestämde jag mig också för att göra hembakt fullkorns bröd som nu står och jäser. Sitter nu och väntar på at...

Igår när jag kom hem hittade jag ett brev, och det var mitt employment authorization card!!!! Så glad och lättad att man får vara kvar ett år till men samtidigt börjar bli lite(enormt) nervös för att jag ska kunna uppleva kraven. Jag kan inte riktigt...

jag har sagt det förut men jag säger det igen. Jag längtar hem! Man tror inte att när man tar beslut som ung, beslut om att resa, studier, jobb osv att det kommer att förändra hela ens liv. Jag började precis inse det när jag fick höra att häromdagen...

Skapa flashcards