newyorkdream

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 23 oktober 2011 20:44

Igår var micke och jag bjudna hem till två andra kusiner från skolan på lite fest. Och jag hade först lektion fram till 8, ja lektion på en lördag, men sen fick jag vänta på micke inne i stan så jag passade på att gå och äta lite middag. Finns en jätte bra och mysig och billig restaurang runt hörnet från skolan där man kan sitta och läsa eller plugga och äta jätte god tomatsoppa för under 5 dollar :) (5 dollar = ca 30kr). Så dit gick jag och fyllde på tanken innan micke kom. Vi åkte sedan hem till Juliana och Mariana som bor uptown i manhattan. Dom hade verkligen en jätte fin lägenhet där och vi stannade till ungefär 2 på morgonen ungefär  vi drog oss smot Jersey.

Kvällen var mycket trevlig, kanske lite stel ibörjan som om vi kommit in på en vin och ost provsmakning men när micke och jag korkat upp vårt vin blev det lite mer party party. Det var för det mesta folk från min musical theater klass där vilket var kul tyckte jag och på vägen hem blev det en del sång tillsammans med två andra tjejer från samma klass. Jag har tyvärr inga knasiga bilder att visa för kameran hade jag glömt hemma.

Ovido - Quiz & Flashcards