newyorkdream

Alla inlägg den 18 oktober 2011

  '' ...Its your birthday today. Is there someone else who has a birthday soon? Do you alsow want a birthday song?...''

Ja såhär ligger det till.  Idag hade jag '' acting for film and tv'' och vi skulle stå framför kameran i exakt 5 min och göra något vi var rädda för att göra framför kameran, något som låg utanför vårat '' comfort zone''. jag hade tänkt att rappa för det är så långt i från mig som man kan komma och jag hade först tänkt mig '' Move bitch'' men så ändrade jag mig till '' Frech prince of bel airs team song'' Men när läraren drar fram sina peruker och kostymer bara ändrade jag mig och tänkte göra något lite mer sensuellt, för det tycker jag är rätt jobbigt att gröra, och som jag kunde hålla på med i 5 minuter. Så jag slänger på mig en svart lockig lång peruk och en kort tight svart klänning med paljetter och ställer mig framför kameran. Hela klassen sitter och tittar på och vad ska jag göra nu?! När kameran börjat rulla får jag ideèn att jag ska immitera marilyn monroe när hon sjunger för presidenten. Och det blev en hitt! Haha, så jag spinner vidare och frågar ut klassen, i karaktär, om någon annan ska fylla år och vill höra en sång. Det slutar med att jag sjunger samma sång för flera personer i klassen och alla bara skrattar. HAHA hade ingen aning om att det skulle bli så kul som det blev. sen när vi tittar igenom allas klipp säger läraren att det var en bra karaktär och något jag kan fortsätta jobba på. :D Ha!

Sen hade jag lite rast och pratade med lite folk innan jag mötte min scenpartner till en av mina teaterklasser och drog igenom en scen vi ska visa upp på lördag.

Ovido - Quiz & Flashcards