newyorkdream

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Tankspridd

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 7 oktober 2011 00:26

 Har suttit i mitt fönster idag och njutit av solen som jag inte sett på några dagar. Har börjat sticka lite igen för jag tycker det är trevligt plus att det börjar bli så himla kallt vilket innebär att hösten är påväg till New York och på hösten får jag alltid för mig att jag ska sticka saker så nu har jag börjat med det.

Det börjar närma sig 4 månader här i staterna redan. Kan inte tro det! Om lite ca två och en halv månad ska man få se Sverige och Stockholm igen men bara för ett kort tag. Det ska bli skönt att få komma tillbaka och andas ut lite, över julen ialla fall. Men det är en bit kvar och jag vill inte tänka på vintern nu som Ronja rövardotter sa. För då kommer det bli så jäkla kallt i vår lägenhet :S


Jag försöker påminna mig själv varje dag om vart jag är någonstanns och det är nästan så att jag inte tror mig själv ibland, hehe. Alla männiksor planerar och gör ändringar i sina liv men glömmer sedan att bara stå och ta instunden och att dem har lyckats. Jag vill glädjas varje dag åt att ,tack vare mig själv, jag just nu pluggar  New York City på en av världens bästa teater och filmskolor. HAHAAHA har svårt att tro det nu också.

Jag trivs så bra här med omgivningarna, skolan, stan, lägenheten  och allt. Klart att jag saknar alla i Sverige men jag vill inte att mitt nya liv här ska sluta. Det tänker jag inte låta det göra heller. Efter två år på skolan får jag OPT, Optional Praktical Training i 6 månader. Då får jag tillåtelse att jobba med det ämne jag har pluggat. Plus att jag då får bli betald helt lagligt, sen måste man få någon som kan sponsra en och hittar jag en sådan då löser det sig genom att jag får arbets visum, om jag nu minns saker och ting korekt.  :P Och det vore ju super!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Okej, hade inte tänkt fortsätta blogga men eftersom ens moder på andra sidan havet har efterfrågat så kan jag inte säga nej. Var en himla massa tid sedan jag blogga senast... Vad gör jag nu för tiden? Ska berätta lite kort innan jag ska spring...

Man går upp vid 12, går raka vägen till köket för att påbörja lunchen. Idag blev det oxsvannssoppa. När maten står på spisen är det till att stryka Carlos jobb skjorta. Efter maten fixar jag en macka som mannen tar med sig för att äta efter jobbet. N...

Idag har jag fått lite viktiga saker gjorda. Börja med stortvätt, sen storhandling och matlagning. Eftersom vi försöker bli lite hälsosammare bestämde jag mig också för att göra hembakt fullkorns bröd som nu står och jäser. Sitter nu och väntar på at...

Igår när jag kom hem hittade jag ett brev, och det var mitt employment authorization card!!!! Så glad och lättad att man får vara kvar ett år till men samtidigt börjar bli lite(enormt) nervös för att jag ska kunna uppleva kraven. Jag kan inte riktigt...

jag har sagt det förut men jag säger det igen. Jag längtar hem! Man tror inte att när man tar beslut som ung, beslut om att resa, studier, jobb osv att det kommer att förändra hela ens liv. Jag började precis inse det när jag fick höra att häromdagen...

Skapa flashcards