newyorkdream

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

lite fullis på en måndag...

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 4 oktober 2011 05:20

 

Försov mig till en början, skulle hinna till banken för att betala hyran men det insåg jag att det skulle inte ske. Micke hade redan dragit och eftersom jag visste att han skulle till banken på sin rast gjorde jag en överföring till hans konto innan jag drog. Planerade att sms:a honom på vägen och be att han betalade åt mig med. Men då ser jag att jag inte har några pengar kvar på mobilen. Så jag måste då springa in på en T Mobile store och tanka innan skolan. Gör det men kommer ändå inte fram till Micke. sur för det innebär antagligen att han ocksåhar slut på luren, funkar så i det här landet att man inte ens kan ta emot sms om man inte har pengar på mobilen eller få samtal. Så jag muttrar vidare. Och har inte hunit dricka kaffe heller. Så inser jag sen när jag går förbi banken att jag visst hade hunnit in och betala hyran men då hade jag inte pengarna kvar på mitt konto!!! Åh vad man kan göra livet besvärligt för sig ibland. Så jag går på lektion ialla fall, har acting for film and tv. Där sitter jag och surar för att morgonen var ett sådant skämt och för att hyran redan var 4 dagar sen. Efter lektionen skulle vi få en chans att få feedback på våra tagningar om vi gick till lärarens studio efter lektionen som ligger ca 15 blocks därifrån, ca 20 min promenad. Och eftersom jag går till damernas direkt efter lektionen hör inte jag att läraren ställer in det hela för att inte tillräckligt många kunde komma just ikväll. Så jag letar upp adressen efteråt, ja jag går i regnet och känner mig som en riktigt olycklig borttappad byracka eftersom jag till en början också går lite villse. Kommer fram till byggnaden som är maffig med välklädda dörrvakter och en inredning som på ett 5 stjärnigt hotell. Dörrvakten ringer upp till läreren och jag hör honom säga att det är inställt. Då kännde jag bara FUCK DEN HÄR DAGEN.

Så jag gick till Macy's och köpte en väska och så blev det kina take away. Hem dricka bärs och Rom och bara glömma dagens skömt.

Sen kom Micke och hade köpt hårfärg och ville ha lite hjälp. Så jag hjälpte honom med det och passa på att klippa av honom ruffset. Det blev mkt bra. Nöjd!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Okej, hade inte tänkt fortsätta blogga men eftersom ens moder på andra sidan havet har efterfrågat så kan jag inte säga nej. Var en himla massa tid sedan jag blogga senast... Vad gör jag nu för tiden? Ska berätta lite kort innan jag ska spring...

Man går upp vid 12, går raka vägen till köket för att påbörja lunchen. Idag blev det oxsvannssoppa. När maten står på spisen är det till att stryka Carlos jobb skjorta. Efter maten fixar jag en macka som mannen tar med sig för att äta efter jobbet. N...

Idag har jag fått lite viktiga saker gjorda. Börja med stortvätt, sen storhandling och matlagning. Eftersom vi försöker bli lite hälsosammare bestämde jag mig också för att göra hembakt fullkorns bröd som nu står och jäser. Sitter nu och väntar på at...

Igår när jag kom hem hittade jag ett brev, och det var mitt employment authorization card!!!! Så glad och lättad att man får vara kvar ett år till men samtidigt börjar bli lite(enormt) nervös för att jag ska kunna uppleva kraven. Jag kan inte riktigt...

jag har sagt det förut men jag säger det igen. Jag längtar hem! Man tror inte att när man tar beslut som ung, beslut om att resa, studier, jobb osv att det kommer att förändra hela ens liv. Jag började precis inse det när jag fick höra att häromdagen...

Skapa flashcards