newyorkdream

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Sophia Benjelloun_455@hotmail.com - 5 augusti 2011 01:08

JAAA! Jag ska äntligen flytta från detta fängelse jag bott i de senaste två månaderna. Jag vet inte om jag har berättat men ni ska få veta nu ialla fall....

Micke och jag har delat rum i en tre rums lägenhet tillsammans med ett gift par. Mannen som äger lägenheten är helt ok förutom att han aldrig slutar prata. Har man väll inlett en konversation med honom slutar han inte fören man flytt därifrån tre timmar senare. Hur som hälls så är det hans fru som är värst. Hon blänger på en när man står i köket och ska laga mat, komenterar ens val av mat och är det inte nyttigt låter hon en alltid få veta hur dålig maten är , äter man efter kl 8 på kvällen så klagar hon på det och när man har varit och storhandlat mat för veckan klagar hon på att det inte finns plats i kylen. Sen är hon otroligt ducktig på att springa efter en och stänga dörrar och släcka lampor. Hon sover inte heller i samma rum som sin man som vanliga gifta ar brukar göra utan hon bor praktiskt taget i vardagsrummet vilket har lett till att vi inte kunnat vistas där. Och omk man kommer hem senare än 10 på kvällen får man inte laga mat, inte gå ut på balkongen eller ens prata med varandra i normal ton. Så vi stog helt enkelt inte ut. Som ni kan förstå, men i helgen hittade vi en lägenet med två lediga rum i Jersey City med bra hyra och inte allt för långt ifrån skolan så imorgon packar vi våra väskor och drar ifrån den här jävla  hålan.


här är mitt nya rum :D

 

Ovido - Quiz & Flashcards