newyorkdream

Alla inlägg den 30 juli 2011

hallå, är det rätt att slänga ut en elev från klassrummet och från lektionen för att denne elev misstänkts ha somnat? läraren är inte säker utan bara misstänker att eleven sover och sedan utan att varna eller fråga hur läget egentligen är blir eleven ursäktad och omedelbart utvisad från lektionen. nej det tycker inte jag och särskild inte när lektionen, som redan är betald, kostar dryga 1000 lappen i timmen och det är två timmar kvar( från en 4 timmart lektion). Måste tydlig göra att det lyckligtvis inte var mig det drabbade om ni trodde det utan min klasskamrat. jag ska förklara...Under en filmkunskapslektion ser vi , en klass på ca 20 elever,på en film vid namn " Bonny & Clyde". då läraren i fråga paosar filmer vid flera tillfällen för att kommentera och undervisa fångas hans uppmärksamhet av en elev i klassen som sitter med huvudet vändt från honom och något lutat. han drar omedelbart slutsatsen av att hon sover under hans lektion och visar henne dörren. Hon försöker förklara att det hon anklagas för är helt och hållet ett lögn men vid det laget har hennes ord ingen betydelse. Hon får vacker bara ta sina saker och gå. Se efter lektionen ifrågasätts hans stränga beslut av en modig ung kvinna i mängden men hon blir genast ifrågasatt om hon med sådanna åsikter själv hör hemma i hanns klass. Ja ni, detta hände som sagt var inte mig och inte heller var jag den modiga unga kvinnan och tur var kanske det. Den utvisade eleven har idag bestämmt sig för att hoppa av den klassen efter att ha kommit gråtandes till skolstyrelsen. men får hon tillbaka de ca 2000 kr hon i en handvändning blev bestulen på? Nej, och hon kommer antagligen inte att få det framöver heller. hur ska man då göra för att undvika en sådan här situation? Det kan man inte. men det jag tänker göra ialla fall att definitivt hålla mig vaken och närvarande till 100% och hoppas på det bästa. Nu har jag fått er att tro att det är en hämsk plats jag tillbringar mina dagar på men så är det inte alls. Bortsett från denna ovanliga händelse så är lärarna humana men otroligt disiplinerade och bullshit är inget man ska tro man kan komma dragandes med.

Ovido - Quiz & Flashcards